Categorieën
Algemeen Wielrennen

Flanders Classics gaat mediasamenwerking aan met Amerikaans magazine

WILRIJK – Vandaag kondigt Flanders Classics een internationale mediasamenwerking aan.

Peloton Magazine, een Amerikaans wielermagazine met jaarlijks acht nummers, brengt een unieke editie uit, toegewijd aan de zes Vlaamse voorjaarswedstrijden van Flanders Classics. Op die manier wordt er aan een internationaal verhaal geschreven dat het Vlaamse wielervoorjaar nog meer op de kaart zal zetten in het buitenland.

Flanders Classics kijkt alvast uit naar de special die Peloton Magazine uitbrengt. ‘Onze Vlaamse voorjaarswedstrijden zijn bijzonder populair hier in eigen regio, maar vooral in de Angelsaksische landen groeit de belangstelling.’

‘Daarom is deze samenwerking natuurlijk een unieke kans om de wedstrijden van Flanders Classics extra in de kijker te zetten en mensen te overtuigen om onze wedstrijden te bezoeken’, zegt Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics.

‘Die samenwerking is een kans die ook bij Peloton Magazine met beide handen gegrepen is’, vertelt Brad Roe, Peloton publisher. ‘We zijn gek van België en voelen ons vereerd dat Flanders Classics ons de kans geeft om een concept uit te werken rond deze iconische wedstrijden.’

‘De gids zal niet alleen elke wedstrijd in detail beschrijven, maar staat ook vol met elementen die het Belgische leven definiëren: de (eet)cultuur, het bier, de geschiedenis en kunst.’

Wie interesse heeft in de Flanders Classics editie van het Engelstalige kwaliteitsmagazine kan op de Peloton Magazine website terecht voor de aankoop van een gedrukt nummer: www.pelotonmagazine.com.

Een digitale versie is vanaf 20 februari verkrijgbaar via de Apple app of op Amazon.com